torstai 13. lokakuuta 2011

Hatuttaa

Iskipä eilen aamulla akuutti pipon tarve, kun vilkasin lämpömittaria lapsen lähtiessä kouluun. Olin joku aika sitten ostanut sellasen hirveän akryyli-lippapipon, mutta sitä ei kuulemma ole kiva pitää. Lapsi olis halunnu pukea paksun talvipipon, mut mielestä se oli pikkasen hätävarjelun liioittelua, enkä antanu sitä laittaa (kaamea äiti kun olen). Kompromissina puettiin lippis ja huppu ja mä lupasin laittaa ohuehkon syyspipon puikoille.

Ja eiku lankavarastoa penkomaan. Vastaan tuli yks optimaalinen sukkalanka joka värimielipidetiedustelun jälkeen pääsi puikoille. Mutta kun päähinetarvetta olis itelläki niin pitihän sitä paikallisessa lankakaupassa poiketa :) Ja kun tupsahti postista tuo uusi hattukirja.. Ihastuin kirjasta yhteen 20-luvun tyyliseen hattuun ja jonkinlainen tweed-lanka oli hakusessa. Tällaista löytyi:


Ecoline resham silkwool
25% kierrätyssilkki
75% villa

Olin tyytyväinen. Varsinkin tuo oranssi lämmittää sydäntä <3

Schoeller stahl 
fortissima
mexiko cotton stretch
41% villa, 39% puuvilla, 13%polyamidi, 7% PBT polyesteri 

Tiedä sitten kelpaako pipo sittenkään lapselle, mutta siskon likka varmasti sitten huolii. En ole aiemmin neulonu joustavaa lankaa ja silmukkamäärän vetäsin hatusta (mä ehkä viä jonain päivänä alan tekeen mallitilkkuja..) Toistaiseksi olen optimisti ja kuvittelen pipon olevan sopiva :D

Ei kommentteja: