maanantai 7. toukokuuta 2012

Jotain sanottavaa

Metkaa, että talvi meni jo ja täällä toiset jaksaa olla sukset ristissä. Meinaa minä ja Arja-rukkini. En tiedä, johtuuko näkemyseromme sukupolvien välisestä kuilusta vai mistä. Noin vanhalla rouvalla ei luulis kuukautiskierronkaan enää olevan ongelma. Homma ei nyt vaan skulaa.

No, arja pääsi nurkkaan häpeemään joksikin aikaa ja minä otin taas sukkapuikot käteeni. Olin siin pariviikkoa sitten lähdössä bussilla helsinkiin (ajomatka n. 2 tuntia) ja kaipasin reissulle jotain ajankulua. Siis sukat. Langaksi valikoitu Austermanin step, värinään tossa ed. postauksessa tavattu vihertävän rusehtavan kukertava kamaluus. En todellakaan jaksa muistaa, koska olen sen ostanut, enkä ees minkä takia koska värimaailmaa on jotain ihan järkyttävää. Vaan saimpahan sen nurkistani pois, valmiit sukat menivät äidilleni. (Pistin vielä pahuuttani jämäkerän mukaan, parsimisvaraksi)

Reissukkaat; malli takaraivosta
Austermann step (aloevera+jojoba)
75% villa, 25% polyamidi

Loin 65 silmukkaa ja neuloin näin: 1. krs *3n 2o*, 2. krs *3n 2o yht lk*, 3. krs kuin 1., 4. krs *3n lk ssk*
Puikkoina 2,5 milliset.


Kuvio on sinänsä hauska, tekee tollasta kastematomeininkiä ja langankierrot ilmastoivat samalla kivasti jalkaa.  Tällä mallilla vois joskus tehdä toisenkin parin kunhan taas tulee tarve. (Tekemisen; ei niinkään sukkien, joita on jo valmiiksi sukkalaatikko pullollaan.)

Olen koittanut vimmatusti etsiä itselleni paidanmallia jolla neuloa se helsingistä meille pesiytynyt Pediboo. Ohje, jota varten sen ostin osoittautui vääräksi kosken mitenkään saanut tiheyttä täsmäämään. Ja koska toi neulematikka ei ole mun vahvimpia puoliani (EN OSAA!) en lähtenyt laskemaan silmukkamääriä uudestaan. Pikkusen ärsyttää. Mallitilkun perusteella lanka on mitä ihaninta neulottavaa, ja mä en tiä mitä siitä neulosin. Huoh. (Enkä haluais odottaakaan että se täydellinen ohje tulis vastaan.) On rankkaa. Arjakin kiukuttelee.

Saa ehdottaa mulle mallia jossa tiheys olis 24s /10 cm..? Paita tai takki. Tää olis kiitollinen.

Ei kommentteja: